وکالت مالیاتی برای مودیان مالیاتی

وظایف و مسئولیت‌های وکیل مالیاتی

وکالت مالیاتی را می‌توان یکی از تخصصی‌ترین خدمات در حوزه مالیات، به ویژه برای صاحبان مشاغل و کسب و کارهای مختلفی که با مشکلات مالی و مالیاتی مواجه شده‌اند، به شمار آورد. همان‌طور که می‌دانید مالیات در حال حاضر یکی از مهمترین منابع مالی دولت‌ها بوده و از پیچیدگی‌های خاصی هم برخوردار است. لذا صاحبان مشاغل مختلف باید نسبت به آن دقت و توجه کافی داشته باشند.

 

خدمات وکالت مالیاتی توسط فعالان حوزه مالیات و متخصصین رشته حقوق و حسابداری، در اختیار مودیان مالیاتی قرار می‌گیرد. در این مقاله به ارائه مطالبی درباره وکیل مالیاتی خواهیم پرداخت و برخی از خدمات و وظایف وی را برخواهیم شمرد. پس اگر شما هم با تخلف مالیاتی مواجه شده و یا قوانین مالیات را به درستی نمی‌شناسید با ما همراه باشید



وکالت مالیاتی چیست؟ 

وکالت مالیاتی یک رشته امور تخصصی و اداری را در بر می‌گیرد. این فعالیت‌ها توسط یک وکیل به وکالت از جانب مودی، در ادارات مربوط به سازمان امور مالیاتی انجام می‌شود و انواع مختلفی دارد. از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به تنظیم اظهارنامه، بررسی جرائم مالی و مالیاتی کاهش مبالغ مالیات و.... اشاره کرد.

در واقع شما می‌توانید ساده‌ترین امور مالیاتی خود تا تخصصی‌ترین آن‌ها را به دست یک وکیل خبره بسپارید تا وی با دانش و تجربه‌ای که به دست آورده مشکلات مالی و مالیاتی کسب و کار شما را برطرف سازد.

در غیر این صورت ممکن است به دلیل وقوع برخی از اشتباهات در طول مسیر و یا عدم اطلاعات کافی در این زمینه، پرونده مالیاتی خود را وارد یک جریان دادرسی اشتباه و غیر قابل اصلاح نمایید



چرا به وکیل مالیاتی نیاز دارید؟



طی چند سال اخیر قانون مالیات با تغییرات و اصلاحات زیادی روبرو شده و برخی از صاحبان سرمایه و یا واحدهای صنعتی و تولیدی با مالیات سنگین از سوی دولت مواجه شده‌‌اند و یا مشکلات زیادی گریبان آن‌ها را گرفته است.

این گروه‌ها و صاحبان مشاغل مختلف برای پیشگیری از خسارت‌های مالی و پرداخت مالیات‌های بیش از حد معمول و انتظار، به یک وکیل خبره مالیاتی نیاز دارند تا حق و حقوق قانونی خود را از مسیری صحیح، قانونی و دقیق مطالبه نمایند.

یک وکیل خبره و کاربلد در این شرایط می‌تواند بهترین راه حل و کوتاهترین مسیر قانونی احقاق حقوق را به مودیان مالیاتی نشان دهد و آن‌ها را راهنمایی کند. در حقیقت و بنا به پیچیدگی قوانین مالیاتی کشور و عدم آگاهی کافی شما از این قوانین در صورت هر گونه اقدامات ناصحیح ممکن است جرائم مالیاتی خاصی برای کسب و کارتان در نظر گرفته شود.

پس نیاز به مشاوره حقوقی با یک وکیل مالیاتی کاربلد خواهید داشت. از سوی دیگر با کمک یک وکیل متخصص می‌توانید به تنظیم اظهارنامه و قرارداد، لایحه و صورت حساب‌های مالی دقیق و شفاف اقدام کنید تا عملکردهای مالی مجموعه شما بهبود پیدا کند.

یکی از مهمترین دلایل استفاده از خدمت وکالت مالیاتی پیشگیری از تخلف مالیاتی است. از آنجایی که صاحبان مشاغل با تک‌تک قوانین مالی، بندها و تبصره‌های آن آشنایی ندارند، امکان ارتکاب تخلفات مالیاتی برای آن‌ها وجود خواهد داشت. حضور یک وکیل در کنار شما از بروز چنین رویدادی پیشگیری به عمل خواهد آورد



وظایف و مسئولیت‌های وکیل مالیاتی



یک وکیل متخصص مالیاتی وظیفه دارد اظهارنامه‌های شما یا صورت حساب‌های مالی کسب و کارتان را با دقت بالا و با شفافیت کافی تنظیم کند تا از بروز جرائم مالیاتی پیشگیری به عمل آید. وی باید شما را با قوانین موجود در این حوزه، بایدها و نبایدهای مالیاتی آشنا کند تا مبالغ مالیات شما کاهش یابد.

از نظر بسیاری از افراد مهمترین وظیفه وکیل مالیاتی کاهش مبالغ مالیات برای صاحبان مشاغل و کسب و کارهای مختلف است. او باید به شما کمک کند تا اظهارنامه‌هایی را تنظیم نمایید که با پرونده‌های تحویل شده به سازمان امور مالیاتی، مغایرتی نداشته باشند.

اگر یک مجموعه با جرائم مالیاتی مواجه شده، وظیفه وکیل مالیاتی این است که به ارگان‌های مربوطه مراجعه کرده و جرائم ایجاد شده را برطرف کند و از اعمال مالیات‌های اضافی برای صاحبان کسب و کارها ممانعت به عمل آورد.

تاریخ ارسال : 1402/3/2